11 octombrie 2009

**UNDE A DISPARUT EFORIE NORD?? (partea 1)

  • Locul de care sunt legate foarte multe amintiri din copilaria mea,este Eforie Nord.Inca de la varsta de 2 ani,mama obisnuia sa ma duca acolo,vara de vara.Frati-miu era inca prea mic,asa ca inca aveam parte de toata atentia in vacante.
  • Pe atunci,statiunea era inca una cocheta,discreta,curata,populata cu oameni de bun gust(localnici si turisti deopotriva).Era un loc linistit,boem,cu gradini de vara,cu multe locuri de promenada,cu spectacole la teatrul in aer liber ; un loc ce atragea,in special,actori si cantareti romani,dar si multi turisti straini.
  • Ghiolul(strandul acela cu namol)era unul din locurile dragi mie,deoarece mergeam acolo cu mama,si un singur lucru stiam:urma sa-mi ia guma roz! Da,guma roz,de aia cu tatuaj cu indieni.Dar nici mama nu era mai putin bucuroasa...abia astepta sa consulte oferta de cosmetice poloneze a vanzatoarelor,care stateau aliniate pe jos,pe treptele ghiolului.Si uite asa ne intorceam noi,incarcate cu diverse produse(cosmetice,dulciuri)aduse de pe vas, oarecum pe sub mana, de catre vanzatori,produse de calitate,pot spune,si despre care noi nici nu puteam visa sa le gasim in magazine,la acea vreme.
  • Nu va pot descrie cat de frumos se auzea seara,muzica live(nu,nu manele) de la restaurantul Union, ( o muzica in ecou(din cauza distantei),care nu se propaga continuu,ci cumva intrerupt de vant si acompaniata,pe alocuri,de zgomotul frunzelor teilor din gradina hotelului),in timp ce eu stateam in balcon ,asteptand ca mama sa se aranjeze pt plimbare sau pt a merge la Teatrul de vara,la spectacolele de seara.Desi eram mica,ceva plutea in aer in toata atmosfera aia,care caracteriza statiunea si tot ce se petrecea acolo,astfel incat,brusc, deveneam foarte visatoare,chiar daca nu stiam eu mari lucruri despre viata,la vremea aia.
  • Ei bine,am mers cativa ani la rand in Eforie,dupa care am intrerupt si am mai ajuns abia la sfarsitul clasei a12 a,pt a sarbatori sfarsitul anilor de liceu.Atunci,am gasit statiunea APROAPE la fel cum o stiam,cu exceptia faptului ca,pe alocuri,incepuse sa se cam golaneasca.
  • Totusi,marele soc l-am avut anul trecut... Stand cu mama la odihna,in statiunea Mamaia,ne-am gandit sa mai revedem locul "tineretilor"noastre,asa ca ne-am hotarat sa facem o plimbare pana in Eforie.Ei bine,ceea ce mi-a fost dat sa constat,cand am ajuns acolo,nu mai avea legatura cu...nimic...din ceea ce stiam : plaja(sufocata de scaune,desigur) era o manelareala si o golaneala in toata regula.Efectiv,simteam ca ma aflu intr-un strand de mana a treia,unde trebuia sa ai grija sa nu iesi prea mult in evidenta,deoarece ori te trezeai cu vreo mana pe fund sau cu niste replici de obsedati sexual,ori te trezeai...fara geanta de plaja,daca nu erai cu ochii pe prosop.
  • Ce rost are sa mai spun de toate neamurile proaste(unii localnici si muncitori de pe schele),care fluierau si faceau ca toate lighioanele,la tot pasul,in momentul in care eu si cu mama ne plimbam pe stradutele statiunii?(si vorba aia...nu eram nici super aranjate,nici extravagante,ci aratam ca orice om, care nu se imbraca nu stiu cum si nu se urca pe tocuri,pt a se duce la plaja si pt a se scalda in mare).Dupa ce ne-am indispus destul,ne-a luat foamea,asa ca ne-am oprit la una din autoserviri(la mare, imi place sa mai mananc si la cate o autoservire mai rasarita;pt mine,face parte din farmecul vacantei...plus ca stiu cateva locuri in care chiar se mananca super calumea).Dupa ce am ales cea mai rasarita autoservire si dupa ce am inceput sa mancam,nu au intarziat sa apara nici...ia ghiciti... LAUTARII,cu acordeonul in mana si cu foamea-n glanda,care au inceput sa scartaie,desigur,niste superbe manele,de mi se ducea ciorba pe gat,de zici ca era sarma ghimpata.Eram total dezarmate,asa ca singura reactie pe care am putut sa o am,a fost(culmea) sa ma bufneasca un ras cu lacrimi,deoarece chiar nu vedeam ce as mai fi avut de pierdut sau la ce as fi putut sa ma mai astept de la statiunea aia,asa ca mai bine radeam si faceam haz de necaz,daca tot eram acolo(cu un usor gust amar,totusi).

........ -va urma-........

Niciun comentariu: