16 noiembrie 2009

**SLUJBA DE LA BISERICA...

  • Sambata asta am fost la o cununie religioasa.... A fost dragut,ca la orice cununie religioasa,dar cred ca e prima data cand am si ascultat ce a spus preotul. Desi multi oameni mi se par ramasi in urma,pe vremea lu' mam' mare,totusi jumatate din cei din Biserica au bufnit in ras in clipa in care preotul i-a sfatuit pe miri "sa se inmulteasca fara masura" sau ca "femeia trebuie sa plece capul in fata barbatului si sa se teama de el"(culmea,aici i-a bufnit rasul si pe unii barbati(pe care,personal,chiar ii pot numi barbati),deci,nu suntem total pierduti....uite ca mai exista si persoane dezghetate). A nu se intelege ca e cool sa te bufneasca rasul in biserica ; nu,ceea ce am facut e de neiertat,meritam sa ne trazneasca traznetu' al mare ; am fost niste copii rai,rai de tot,deci nu faceti asa ceva acasa!
  • Nici nu apucase preotu' sa-si termine vorba,ca o prietena de a mea nu a putut sa nu traga o concluzie referitoare la originea misoginismului(cu care a avut o mare dreptate,de altfel): "Si uite asa a inceput totul" :))) . De altfel,chiar se stie ca Biserica a fost intotdeauna oarecum impotriva femeii,promovand idei conform carora oamenii sunt egali intre ei in fata lui Dumnezeu,dar femeia e inferioara barbatului :))))))),deci o ameteala si o contrazicere totala,pt cine are rabdare sa si gandeasca putin. Mai e stiut si faptul ca in trecut,era ceva scandalos ca o femeie sa detina prea multa putere,sa fie prea desteapta sau sa ia prea multe decizii,deoarece fetzele bisericesti ale vremurilor respective se simteau amenintate de un asa tupeu,ceea ce,desigur,denota lasitate si prostie; si,din pacate ,multi barbati din ziua de azi(care au uitat ca nu mai suntem pe vremea inchizitiei sau pe vremea bunicilor nostri) le urmeaza exemplul,revarsandu-si toata slabiciunea si frustrarile si neputinta,in loc sa-si dovedeasca taria si relaxarea fata de sexul opus,deoarece,atunci cand nu te simti amenintat de cineva,nu ai de ce sa vrei sa ii subminezi autoritatea,sa il faci sa para mai slab sau mai neputincios,iar tu sa vrei cu orice pret sa iesi in fata,sa te arati mai puternic,deoarece,de fapt,in relatia femeie-barbat chiar nu exista nici o competitie.Si nici nu ar fi existat tendinta asta,daca Biserica n-o promova astfel.De fapt,femeile si barbatii fac o echipa pe cinste,se casatoresc,fac copii,fac multe treburi impreuna,deci,nu vad unde e competitia sau nevoia de a stabili care are mai multi muschi; consider ca e ceva absolut fals,o iluzie,impregnata in mintile oamenilor,inca de acum foarte mult timp,corespunzator cu valorile si principiile DE ATUNCI,dar care nu prea se mai pupa cu lumea din ziua de azi si cu felul in care se desfasoara viata in zilele noastre.
  • De aia am si spus mereu si o sa-mi mentin parerea asta toata viata....plus ca e un fapt stiut,comentat adesea in carti,in documentare: Biserica a si instigat foarte mult la fel si fel de fapte,cu scopul de a detine puterea,de a-si atinge diferite scopuri,mai ales in ceea ce priveste banul; cat despre cele mai atroce crime,facute in numele Bisericii,s-a vorbit si s-a comentat indelung,dar cu rezerve,deoarece nimeni nu a indraznit sa o conteste prea mult....ar fi fost prea riscant.....Biserica niciodata nu i-a iertat si nu a intors obrazul celalalt in fata celor care nu au crezut orbeste in ea(contrar a ceea ce scrie in biblie),ci,dimpotriva,i-a redus la tacere ; amintiti-va ce ati citit despre toate acele celebre arderi pe rug,decapitari,spanzurari,doar pt ca unii aveau curajul sa conteste ideile fixe promovate de Biserica,aveau curajul sa fie demni si sa-si spuna parerea .Asa ca,intotdeauna,cu cat o institutie pare mai credibila si mai pioasa,cu atat mai mult se vor face mai multi bani in spatele ei si va reprezenta un paravan cu atat mai bun pt fel si fel de chestii dubioase; dar asta e deja o alta poveste,mult mai ampla,cu care m-am intins deja cam mult,plus ca nu vreau nici sa fac afirmatii care ma pot depasi,asa ca prefer sa ma rezum la ceea ce stiu,dar,mai presus,la ceea ce simt si ce gandesc.
  • In concluzie,stau si ma amuz la gandul ca,atunci cand ma voi hotara sa ajung si eu in fata unui preot,in rochie de mireasa,sper sa nu ma bufneasca vreun ras cand ma va sfatui sa ma inmultesc peste masura si sa-mi fie frica de barbat:))).Ciudat e gandul ca o sa stau in fata altarului,ascultand predici in care cred doar partial,si pe care le apreciez in aceeasi masura,desigur,dar care imi place cum suna,recunosc...iar intr-un asemenea moment,cred ca o sa-mi placa si mai mult.Si,pt ca nu fac parte din randul ateilor si pt ca am credinta mea in Dumnezeu(asa cum o simt eu,nedictata de altii sau de carti),nu as putea concepe sa nu ma casatoresc religios(chiar daca eu nu inteleg religia asa,orbeste,precum un robot caruia i s-a implantat ceva in creier ; nu-si mai poate folosi si el mintea,deoarece e programat strict pe anumite chestii).Plus ca as arata si un respect f mare bunicii mele din partea mamei,care nu mai este,si care credea foarte mult in treburile astea,asa ca,o parte din credinta mea vine si de aici,din educatia pe care am primit-o cand eram mica.Cealalta parte vine din ceea ce simt eu,pt ca de aia sunt om si nu robot,ca sa imi folosesc si eu mintea si inima,nu neaparat sa urmez orbeste niste treburi...care se mai si bat cap in cap,de cele mai multe ori....
  • P.S: am scris Dumnezeu si Biserica cu litere mari,deoarece primul este nume(unul destul de unic,cei drept,desi am inteles ca unii cocalari isi mai boteaza si astfel puradeii,asta da tupeu obraznic:))) ),iar a doua este denumirea unei institutii.
  • P.S1: ma distreaza faptul ca femeia nu are voie sa intre in altar.In schimb,in unele altare,unii preoti sunt filmati in timp ce si-o trag cu diverse persoane.Nu e geniala lumea in care traim? =)))))

Niciun comentariu: