10 noiembrie 2009

**VACCINUL IMPOTRIVA HPV

  • Am tot urmarit cu interes,de ceva timp,controversele privind vaccinul impotriva hpv.Initial,am fost destul de speriata de tot ceea ce se spunea despre efectele adverse ale acestuia,dar,pe parcurs,mi-am dat seama ca mult mai speriata ar trebuit sa fiu de insusi cancerul de col uterin,deoarece,acesta din urma "se intampla" de sute de ori mai des,decat se intampla sa apara persoane cu reactii adverse(acestea fiind foarte rare si nici macar confirmate 100%,in sensul ca nu s-a dovedit exact ca acele reactii nu aveau,de fapt,alte cauze).
  • Ideea e ca deja nu mai e o gluma ; suntem printre primele tari din lume,cu cele mai multe cazuri de cancer de col uterin,iar pe zi ce trece,cazurile se inmultesc ingrijorator.De-a lungul timpului,fiecare vaccin a fost controversat,dar mult mai dramatice au fost bolile impotriva carora se face,asa ca,la fel este si acesta.Partea proasta este ca,din cauza persoanelor neinformate si chiar limitate,as putea spune,nu prea se da unda verde la vaccinari,pt ca nimeni nu o sa investeasca in cine stie ce programe de vaccinari gratuite,atata timp cat cererea nu e asa mare.Ca de obicei,strainii sunt cu mai multi pasi inaintea noastra,si deja exista zeci de tari in care acest vaccin a fost efectuat pe mii de persoane,fara nici un fel de efecte secundare; iar partea proasta e ca in acest timp,pana reusesc romanasii nostri sa se dezmeticeasca,boala avanseaza si face tot mai multe victime,zi de zi.
  • Si mie imi e teama putin,recunosc,dar nu e nici pe departe o teama atat de mare ca aceea de cancer.Am mai auzit texte de genul:"Vaccinul nici macar nu a fost testat calumea".Cum sa nu fie testat?:)))) Nu se da liber la nici un vaccin,decat dupa ce e super testat.Cat despre acest vaccin,nu numai ca a fost testat,dar a si fost facut in f multe tari,dupa cum am mai spus.
  • Ce am mai aflat recent si m-a lasat tablou,este faptul ca barbatii pot fi purtatori.Adica Gigel se culca cu Vasilica,care are acest virus,i-l transmite lui Gigel,care il transmite mai departe,la toate partenerele cu care acesta se culca.Gigel are o sansa de 97% ca toata viata sa fie purtator,dar intr-un procent de 3% poate avea nesansa sa faca el insusi cancer(nu,nu de col uterin,desigur). Deci,nu am inteles exact daca si ce fel de teste se fac si pt barbati sau daca se face vaccin si pt ei sau exista vreun tratament.La capitolul asta urmeaza sa ma mai informez,in cazul in care voi gasi ceva in neregula la mine si in functie de testele Papanicolau periodice.Asa ca sfatul meu este:Vaccinati-va si catatzi-va des!,pt ca deja a devenit o chestiune de viata si de moarte.Va asumati un risc mult prea mare,nefacandu-l...mult mai mare decat daca il faceti.Eu sigur ma voi vaccina iarna asta,pt ca deja stau cu morcovu'.
  • P.S: zilele trecute,o persoana destul de apropiata mie,cu vreo 3 ani mai mica,mi-a spus ca este suspecta de hpv,lucru care m-a ingrijorat si m-a intristat foarte tare.Sper sa fie o alarma falsa,totusi,sau,in cel mai rau caz,macar sa fie un virus cu o radacina slaba,care se poate trata....

Niciun comentariu: